Fragments
A Collection of Statements, kinda
Wees gegroet
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Fragments Forum Index -> De Oude Belgen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Tue Apr 20, 2004 9:27 pm    Post subject:

martin wrote:
Heb wat verder gekeken in de memoirs van die "Chris". Wat een uitzonderlijk gallig, arrogant en onsympathiek piece of shit, om het met zachte woorden uit te drukken. Om in een vreemd land te zitten en zich zo minachtend over de gastheren uitspreken is gewoon onbeschoft, welk land het ook betreft.

Was de Chris een Zweed die in Belgie zat en zich op die manier publiek uitdrukte over de Belgen, had ik het precis even erg gevonden.

Maar, ja, dat is nu maar mijn idee over de zaak, zie.

Daar kan ik je geen ongelijk in geven Martin!
We hebben hier in Belgie genoeg buitenlanders die ons de les spellen en verwachten dat we "hun" manier van leven overnemen, maar met zo'n uitspraak loop ik het risico van een veroordeling wegens "racisme"
Toch raar dat "bezoekers" zo veel meer mogen want zij mogen veel meer dan de Belgen zelfs.....
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
martin
Site Admin

Reply with quote

PostPosted: Wed Apr 21, 2004 11:23 am    Post subject:

Johan,

Nja, ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben. Als die Chris zich bejammerde over dat hij geen deftige frieten met majonnaise kon krijgen in dit achterlijk land, denk ik dat iemand er wel een business kon in zien of hem tenhoogste als een rare vogel bekeek ("majonnaise op frieten...? Euh??").

Als ik in Belgie zit en vind dat de proffen op de unief bijzonder onsympatiek zijn vergeleken met de Zweedse proffen, gaan sommigen akkoord, anderen niet. En nog anderen hebben er een uitleg voor.

Maar als ik in Belgie op cafe zit typische "Belgenmoppen" luidkeels te verkondigen, schaterlachend, vind ik het niet verrassend zou ik er fysische gevolgen aan overhouden. Terecht, zou ik zeggen.

Wat je ook denkt van vreemdelingen in Belgie, ik ben er niet van bewust dat we/ze een hobby van gemaakt hebben Belgen openbaar te beledigen. Of heb ik iets gemist? (Nu maak ik wel uitzondering van de noorderburen in sommige gevallen...)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Thu Apr 22, 2004 9:46 pm    Post subject:

martin wrote:
Johan,

Wat je ook denkt van vreemdelingen in Belgie, ik ben er niet van bewust dat we/ze een hobby van gemaakt hebben Belgen openbaar te beledigen. Of heb ik iets gemist? (Nu maak ik wel uitzondering van de noorderburen in sommige gevallen...)

Daar kan ik je volledig in volgen Martin maar je bent geloof ik nu 2 jaar weg uit Belgie en in die 2 jaar is op dat gebied in Belgie veel veranderd, heel veel. Vandaar eigenlijk mijn opmerking die jij (begrijpelijk) niet begreep Smile
Nu denk je misschien dat ik iets tegen buitenlanders heb, waarom heb ik je dan zo graag? waarom zal ik vermoedelijk ene huwen?
Misschien denk je dat ik iets tegen Noord Afrikanen heb? tegen sommigen wel anderen niet, tegen brave mensen die zich aanpassen aan het land waar ze te gast zijn niet, tegen die dat niet kunnen of beter willen wel. Ben ik nu een racist? Moest ik naar Zweden (of eender waar) verhuizen ik zou er niet aan denken "mijn" regels, geloof of wat dan ook op te dringen, ik zou dankbaar zijn dat ik er "mag" wonen (indien het slecht in Zweden zou zijn kan ik toch in Belgie blijven?) en me aanpassen en niemand tot last zijn. Ik vind dat normaal, ben ik dan zo'n uitzondering??
En heb ik nu iets tegen geloof?
Ja als "ze" mij dat opdringen, als dat iets met geweld te maken heeft
Ik ben Humanist geworden een paar jaar terug (lees vrijdenker) en heb voor ieder respect, mag ik dan ook respect vragen of ben ik gevaarlijk?
Ieder mag geloven wat hij/zij wilt want ze denken allemaal dat hun geloof de enige en echte is zo lang ze mij maar gerust laten en niemand kwaad doen. Alleen heeft de geschiedenis en het heden mij al lang geleerd dat er veel mensen moeten sterven voor "hun" geloof.
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
martin
Site Admin

Reply with quote

PostPosted: Fri Apr 23, 2004 8:08 am    Post subject:

Johan,

Wat je zegt strookt kompleet met het beeld dat ik altijd van je gehad heb; maak je geen zorgen. Maar wat is er nu aan het veranderen in Belgie? Heb je iets bepaalds in gedachten, of algemene tendensen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Thu Apr 29, 2004 11:03 pm    Post subject:

martin wrote:
Johan,

Wat je zegt strookt kompleet met het beeld dat ik altijd van je gehad heb; maak je geen zorgen. Maar wat is er nu aan het veranderen in Belgie? Heb je iets bepaalds in gedachten, of algemene tendensen?

Knap lastig om zoiets onder woorden te brengen, langzaam maar zeker steekt een veelkoppig extremisme hier en daar zijn kop uit. Allochtonen noemen ze zich tegenwoordig alleen mag je ze niet anders noemen of ze noemen je een racist en klagen je aan alleen....mag omgekeerd blijkbaar alles en tonen ze (=minderheid) een openlijke minachting voor het land en cultuur waar ze te gast zijn. Vooral In Antwerpen zie je dat maar ook in Brussel, Gent veel minder maar daar woont eerder de Turkse bevolking en die zijn over het algemeen brave en hardwerkende mensen. De eigen (Belgische) rechtse extrimisten zien het verschil niet en scheren iedereen over dezelfde kam, en zo begin het onbegrip en onverdraagzaamheid te groeien. Alsof het nog niet erg genoeg is gaat het linkse kamp al jaren (heb je zelf) gezien een kruistocht aan met het rechtse kamp met als gevol dat het cordon sanitaire een speerpunt aan het worden is op hun eigen hart, alleen zijn ze te dom om dat zelf in te zien. 800.000 Vlamingen willen monddood maken maar in werkelijkheid worden ze altijd maar sterker en wordt het extrisme altijd maar erger. Wanneer zal iedereen door hebben dat je met extremisme nergens geraakt? is dat nu links of rechts, erken de realiteit en pak aan.... waar vroeger de kristenen het grote gevaar voor de mensheid was zijn dat nu eerder de moslems...
Enfin wat je er ook van denkt het is een taboe waar weinigen openlijk nog hun mond durven over opendoen alleen....als er verkiezingen zijn zal binnenkort 10% van de Belgische bevolkingen stemmen op wat ze zeggen nooit te stemmen, scheinheiligheid ten top dus... Het is dan ook een aanfluiting van de democratie en zolang ik leef zal ik stemmen tegen partijen die zoiets mogelijk maken, eens dat opgelost geraakt (ooit?) zal ik er wellicht niet meer zijn en anders bekijk ik het wel opnieuw dan, democratisch!
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Thu Mar 23, 2006 1:31 pm    Post subject:

> Was de Chris een Zweed die in Belgie zat en zich op die manier publiek > > uitdrukte over de Belgen, had ik het precis even erg gevonden.

> Maar, ja, dat is nu maar mijn idee over de zaak, zie.

Dacht iedereen maar zo!
Post new topic   Reply to topic    Fragments Forum Index -> De Oude Belgen All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum