Fragments
A Collection of Statements, kinda
Wees gegroet
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Fragments Forum Index -> De Oude Belgen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
martin
Site Admin

Reply with quote

PostPosted: Mon Feb 16, 2004 8:23 am    Post subject: Wees gegroet

Dag, allemaal,

Aangezien de eerste "oude belg" al opgedoken is (nee, Kim, ge telt niet mee), vond ik het niet ongepast om hiervoor een apart forum aan te maken.

Ik heb 30 jaar gewoond te Gent en af en toe vind er iemand zijn weg naar mijn plekske op het net. Zo, die is er nu ook in de Vlaamse taal, inzoverre mijn Vlaams zich nog kan rechthouden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Tue Feb 17, 2004 3:20 pm    Post subject: Oude Belgen

Laat ons zeggen Martin dat je beter het Nederlands spreekt en schrijft dan ik zelf dus.... Jou kennende zal dat ook in de toekomst niet veranderen en aangezien je vrouw ook die taal goed kent...
Toch leuk dat je ons (je Vlaamse vrienden) niet vergeten bent in het verre Zweden, dat zegt heel veel over jou indien dat nog moest tenminste Laughing

Johan
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Wed Feb 18, 2004 9:48 am    Post subject: Re: Wees gegroet

martin wrote:
Dag, allemaal,

Aangezien de eerste "oude belg" al opgedoken is (nee, Kim, ge telt niet mee), vond ik het niet ongepast om hiervoor een apart forum aan te maken.

Ik heb 30 jaar gewoond te Gent en af en toe vind er iemand zijn weg naar mijn plekske op het net. Zo, die is er nu ook in de Vlaamse taal, inzoverre mijn Vlaams zich nog kan rechthouden.

Ik zie dat intussen ook mijn lieve Thirza heeft aangesloten (ze is Nederlandse) maar je vrouw Martin, kan ze Nederlands schrijven? graag had ik (en ik niet alleen) wat meer geweten van haar, eens tijd om ons voor te stellen misschien? Smile)
Johan
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
bergje

Reply with quote

PostPosted: Wed Feb 18, 2004 9:53 am    Post subject: Re: Wees gegroet

Ook een goeiedag allemaal Smile
Ik neem aan dat niet enkel Belgen welkom zijn aangezien het al een internationaal gezelschap is (Zweden, Polen, BelgiŽ)?
'Nederlandse' groetjes uit Oost-Vlaanderen Wink
Thirza
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Wed Feb 18, 2004 9:57 am    Post subject: Re: Wees gegroet

bergje wrote:
Ook een goeiedag allemaal Smile
Ik neem aan dat niet enkel Belgen welkom zijn aangezien het al een internationaal gezelschap is (Zweden, Polen, BelgiŽ)?
'Nederlandse' groetjes uit Oost-Vlaanderen Wink
Thirza

Ook uit de US maar wie weet zou jij best als Belg passen, van Berg naar Belg is niet veel verschil zeker? Smile

Johan
Back to top
martin
Site Admin

Reply with quote

PostPosted: Wed Feb 18, 2004 10:59 am    Post subject:

Oei, zoveel volk ineens... Smile

Hania spreekt/schrijft en luistert inderdaad Vlaams, bijna even goed als ik (mijn oordeel), of beter (haar oordeel). Nu probeert ze me te overtreffen in het Zweeds ook.

Waar gaat dit naartoe...
Back to top
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Thu Feb 19, 2004 5:38 pm    Post subject:

martin wrote:
Oei, zoveel volk ineens... Smile

Hania spreekt/schrijft en luistert inderdaad Vlaams, bijna even goed als ik (mijn oordeel), of beter (haar oordeel). Nu probeert ze me te overtreffen in het Zweeds ook.

Waar gaat dit naartoe...

Wel ik ken jou langer! hihihi
Mijn ervaring is dat je bepaalde extraverte vrouwen best gelijk geeft, ze voelen zich het sterke geslacht en je mag vooral hun die illusie niet afnemen want dat gaan ze op bepaalde dieren gelijken die je mishandeld (katten) Smile))
Ik weet dat jij Nederlands beter spreekt dan de meeste Vlamingen en zeker Nederlanders maar jou als geboren Zweed overtreffen? dat wil ik wel eens horen hoor, enfin er gaat voor mij heel wat veranderen in de directe toekomst maar ik zou je heel graag eens bezoeken in je thuisland Martin maar intussen heeft mijn vermoedelijke toekomstige vrouw (3e keer goede keer) een hulpmiddel gevonden: http://www.geocities.com/Athens/Acropolis/1290/Dutch/indexdutch.html
Zou wel eens van pas komen Smile
Maar droom ik als ik probeer Zweeds te (nou ja....) spreken dat die klanken verdacht veel overeenkomen met de onze de Vlaamse?
Ik zou best begrijpen dat een deel Zweden wat de roots betreft eigenlijk wel Vlamingen zijn die wat cultuur brachten in Zweden en daar gebleven zijn? Smile) Nu als ik de (veel te weinig) foto's zie op je site van Zweden krijg ik weemoed naar iets dat ik nog nooit gezien heb, nu gekke uitspraken zijn eigen aan mij indien het laatste jaar niet veel erger Embarassed Embarassed
PS wist je dat Brugge de Culturele hoofdstad was van Europa in 2002? je bent daarvoor toch niet naar Zweden getrokken hoop ik??
Vergeef mij mijn culturele aanvallen in al mijn gekheid die maar slechter worden met nog meer vrouwen de leren kennen Smile
Back to top
martin
Site Admin

Reply with quote

PostPosted: Thu Feb 19, 2004 7:42 pm    Post subject:

Johan,

Die site was zeer interessant. Ik ga die onthouden voor anderen die Zweeds willen leren. Dank u.

De klanken komen niet zoveel overeen met de Vlaamse als met de Gentse, eigenaardig genoeg. De eerste dagen ik in Gent woonde dacht ik dat de mensen Zweeds klapten, behalve dat het als complete onzin klonk.

De roots van de Zweden zijn, eigenaardig genoeg, veel meer Waals dan Vlaams. In de... euh... ik weet veel te weinig van geschiedenis... ooit, dus, hadden ze hier ijzererts ontdekt en werden de Waalse mijningenieurs en mijnwerkers bij de vleet naar hier gehaald. En gebleven. Vandaar dat de Zweden toch niet zo blond zijn als ze moesten zijn.

En als je het zelf wil zien: ik heb je al uitgenodigd, dus kies maar wanneer je wil. Alleen of in gezelschap.

--Martin
Back to top
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 10:36 am    Post subject:

martin wrote:
Johan,

Die site was zeer interessant. Ik ga die onthouden voor anderen die Zweeds willen leren. Dank u.

De klanken komen niet zoveel overeen met de Vlaamse als met de Gentse, eigenaardig genoeg. De eerste dagen ik in Gent woonde dacht ik dat de mensen Zweeds klapten, behalve dat het als complete onzin klonk.

De roots van de Zweden zijn, eigenaardig genoeg, veel meer Waals dan Vlaams. In de... euh... ik weet veel te weinig van geschiedenis... ooit, dus, hadden ze hier ijzererts ontdekt en werden de Waalse mijningenieurs en mijnwerkers bij de vleet naar hier gehaald. En gebleven. Vandaar dat de Zweden toch niet zo blond zijn als ze moesten zijn.

En als je het zelf wil zien: ik heb je al uitgenodigd, dus kies maar wanneer je wil. Alleen of in gezelschap.

--Martin

Wel in Zuid-Afrika 'klinkt' het Brugs als Zuid-Afrikaans maar ook bij nader inzien eerder wartaal of is dit eigen aan Bruggelingen Smile

Maar ik ga dankbaar gebruik maken van je uitnodiging en samen met mijn vriendin, hopelijk tegen dan mijn vrouw overkomen.
Vermoedelijke datum zal eerder volgend jaar zijn gezien de huidige prive aanpassingen/problemen van mijn vriendin en ik.
Het zou eigenlijk een prachtidee zijn om als huwelijksreis over te komen naar Zweden, ik zie dat erg goed zitten en zij ook denk ik, zal het haar voorstellen Smile
Dus voorlopig leer je Vlaams maar niet te vlug af Martin! Smile
Back to top
bergje

Reply with quote

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 11:21 am    Post subject:

Johan Marechal wrote:

Wel in Zuid-Afrika 'klinkt' het Brugs als Zuid-Afrikaans maar ook bij nader inzien eerder wartaal of is dit eigen aan Bruggelingen Smile

Maar ik ga dankbaar gebruik maken van je uitnodiging en samen met mijn vriendin, hopelijk tegen dan mijn vrouw overkomen.
Vermoedelijke datum zal eerder volgend jaar zijn gezien de huidige prive aanpassingen/problemen van mijn vriendin en ik.
Het zou eigenlijk een prachtidee zijn om als huwelijksreis over te komen naar Zweden, ik zie dat erg goed zitten en zij ook denk ik, zal het haar voorstellen Smile
Dus voorlopig leer je Vlaams maar niet te vlug af Martin! Smile

Ik zou dat ook zeker zien zitten, m'n lieve Johan... je kent me al veel te goed Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
martin
Site Admin

Reply with quote

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 4:53 pm    Post subject:

Johan en Thirza,

Ok! Zeer goed nieuws! Proficiat! En het zal plezant zijn als jullie hier zijn. Volgend jaar is wel ver, maar we gaan wel hier nog zijn Smile
Back to top
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Sun Apr 11, 2004 7:38 pm    Post subject: Zweden

Ik vind hier per toeval een paar links ivm Zweden die erg de moeite zijn:
http://zweden.start.be/
http://hansrossel.com/zweden/
Very Happy
Back to top
Johan Marechal

Reply with quote

PostPosted: Sun Apr 11, 2004 8:23 pm    Post subject: Knutby

Er is duidelijk wat te doen in Knutby

http://wintertijd.org/archives/000028.php
Shocked
Back to top
martin
Site Admin

Reply with quote

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 8:58 pm    Post subject:

Wel, die "Chris" drukt het eigenaardig uit. De kranten hebben er wel wat van gemaakt, dat is waar, maar om te zeggen dat een pastoor die samen met het kindermeisje een moord en nog een moordpoging begaat zaken is dat je maar over schrijft als er niets anders interessant is... vraag me af wat die Chris dan wel interessant vind? Rare jongen met nogal lelijk taalgebruik dan ook nog.

Over reisdoelen: kwa touristische attrakties zijn er wel wat. Hoofdzakelijk in de vorm van natuur. Daarbij, je kan kamperen zonder beperkt te zijn tot campings (gelukkig maar; grote gebieden is er gewoon niets!).
Back to top
martin
Site Admin

Reply with quote

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 9:20 pm    Post subject:

Heb wat verder gekeken in de memoirs van die "Chris". Wat een uitzonderlijk gallig, arrogant en onsympathiek piece of shit, om het met zachte woorden uit te drukken. Om in een vreemd land te zitten en zich zo minachtend over de gastheren uitspreken is gewoon onbeschoft, welk land het ook betreft.

Was de Chris een Zweed die in Belgie zat en zich op die manier publiek uitdrukte over de Belgen, had ik het precis even erg gevonden.

Maar, ja, dat is nu maar mijn idee over de zaak, zie.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Fragments Forum Index -> De Oude Belgen All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum